Kirurgi

Der er mange årsager til, at tandkirurgi kan være nødvendigt. Vi vejleder dig gennem hele forløbet, så forløbet bliver så godt og trygt som muligt.

Hvad er tandkirurgi?

Tandkirurgi dækker over mange forskellige typer indgreb i tænder, tandkød og i mundhulen. Det kan eksempelvis være ved fjernelse af visdomstænder, fjernelse af rodspidser ved en rodbehandlet tand med betændelse eller ved fjernelse af en cyste i kæben eller mundslimhinden. Indgrebene bliver udført under lokalbedøvelse. Ved større indgreb henvises der til kompetente kolleger med speciale i kæbekirurgi.

Planlægning af indgrebet

Det er meget vigtigt for os, at hele forløbet bliver så nemt og gennemskueligt for dig som muligt. Dette gælder helt fra, at vi konstaterer, at du har behov for tandkirurgi til, at du er færdigbehandlet og helet efter indgrebet. Igennem hele forløbet, vil vi stå klar til at svare på spørgsmål og klæde dig bedst muligt på til det indgreb, du skal have lavet.

Vi forbereder dig bedst muligt til din operation

For nogle kan kirurgi virke skræmmende. Derfor er det vores fornemmeste opgave at gøre forløbet så let for dig som overhovedet muligt. Vi taler med dig i hele processen, så du er helt klar over, hvad der kommer til at ske, og hvad du kan forvente. Det er os magtpåliggende at du får en god og tryg oplevelse. Når det er konstateret, at et kirurgisk indgreb er nødvendigt, vil vi tage en samtale med dig om handlingsplanen, og hvad du selv skal gøre i som forberedelse. Vi vil også gennemgå eventuelle sygdomme og eventuel medicin. Dette er vigtigt for os at vide i forbindelse med planlægningen af indgrebet, da forskellige sygdomme og medicin kan påvirke valget af bedøvelse og behandlingen i øvrigt.